sobota, 30 czerwca 2018

Ułóż plan i wybierz cel

Może i tytuł posta trochę dziwny, ale dokładnie określa temat tego wpisu. Jak wiadomo wakacje rozpoczęły się już mniej więcej tydzień temu. Większość z nas będzie miała dużo wolnego czasu i zapewne spędzi wakacje marnując te jedyne chwile wolności w całym roku :D Aby tak się jednak nie stało, ja postanowiłam wybrać cel na wakacje i starać się go osiągnąć. Jak to zrobić? Przeczytajcie ↓

#1. Ustal ile masz czasu wolnego.
Ja w roku szkolnym się uczę, a w wakacje tak naprawdę leniuchuję, tak więc mam mnóstwo wolnego czasu. Mogę się założyć, że gdyby nie ten blog, to cały dzień przesiedziałabym przed telewizorem, z telefonem w ręku. Zamiast tego mogę powoli osiągać swój cel. Czas wolny to jednak osobista sprawa każdego z nas. Niektórzy znajdują sobie wakacyjną pracę, inni mają więcej domowych obowiązków, a jeszcze inni zajmują się sierpniowymi poprawkami :D Zastanów się więc ile czasu codziennie możesz poświęcać na osiąganie celu. 1 godzina ? 2 godziny? U mnie są to aż 4 godziny dziennie, ale wybrałam nie jeden cel więc też mam co robić :)



#2. Zastanów się, co naprawdę chciałabyś osiągnąć.
Tutaj warto podzielić swoje cele na kategorie, przykładowo :
a) te łatwe do osiagnięcia,
b) wymagające większej ilości czasu,
c) marzenia, bardzo trudne do osiągnięcia.
Cele, które chcesz osiągnąć w ciągu wakacji, najlepiej byłoby gdyby znajdowały się w pierwszej grupie, czyli te łatwe do osiagnięcia.

#3. Ułóż plan, czyli wybierz czynniki, rzeczy potrzebne do osiągnięcia celu.
To bardzo ważny punkt, a może nawet najważniejszy, gdyż nigdy cel nie osiągnie się sam. Dla przykładu, kiedy chcemy kupić nowy telefon, nie wystarczą dobre chęci, ale potrzeba też trochę finansów. Warto więc zastanowić się co zrobić aby te "fundusze" zdobyć.

#4. Ustal czas, w ciągu którego masz osiągnąć swój cel.
Jeśli chcesz coś osiągnąć to ustal czas realizacji! Może to być czas do końca wakacji, do końca danego miesiąca, lub w niektórych przypadkach wystarczy np. tydzień.


Jeśli chodzi o moje cele, to pierwszym z nich było założenie bloga i osiagnięcie liczby 100 obserwatorów do końca wakacji. Pierwszą część udało mi się zrealizować, a jeśli chodzi o tą setkę, to mam nadzieję że sie uda.
Drugi cel to ćwiczenia na nogi do końca lipca (każdego dnia). Obym wytrwała :D
I ostatni, trzeci cel, to przeczytanie minimum 2 książek do końca wakacji. Tutaj nie mam większego problemu, już 1/2 książki przeczytałam, haha :D
A wy ? Macie jakieś plany lub cele na te wakacje ? Piszcie w komentarzach!

Zapraszam na mojego FANPAGE gdzie codziennie pojawiają się nowe posty :) Miłego dnia!

8 komentarzy:

  1. Ja mam książek trochę więcej w planie, bo 20. Ogólnie znów rozruszać blog co do ćwiczeń to również mam podobobnie jak ty, tylko że bardziej na brzuch

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, ja w ciągu roku bym nie przeczytała 20 książek, haha :D Powodzenia w reazlizacji planów <3

      Usuń
  2. Jeszcze nie mam żadnego planu na wakacje, ale muszę na pewno napisać jeden rozdział magisterki :(

    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny, wartościowy wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super post! Ja mam w planie przeczytać książki, które zalegają na mojej półce i ograniczyć ich kupowanie :D pewnie to z kupowaniem nie wyjdzie xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę takiej chęci do czytania. U mnie często jest to bardziej obowiązek 😂 Po prostu mi się nie chce 😒😒😂 Ale powodzenia 😀

      Usuń